nieruchomoscipodlaskie.pl

ASK Biznes i idea białego wilka

ASK Biznes jest Organizacją zrzeszającą przedsiębiorców. Jej założeniem jest rozwój biznesu poprzez nawiązywanie relacji i rekomendacje, jednak oprócz realizacji głównego celu, spotkaniom przyświecają inne idee, takie jak uczciwość i pomoc innym. Założyciele opracowali ambitny plan na ten rok, do którego należy zarówno dalszy rozwój grup, jak również jeszcze intensywniejsze wdrożenie poszczególnych wartości i pomoc innym. 

Karol Serwatko – Prezes Organizacji Biznesowej ASK Biznes – od kilku lat organizował comiesięczne spotkania dla przedsiębiorców z branży budowlanej i branży nieruchomości, które z czasem zaczęły odbywać się coraz częściej. Wtedy jeszcze nikt nie przypuszczał, że w przyszłości przybiorą one formę wpływowej Organizacji. Wieść o śniadaniach, na których można nie tylko dobrze zjeść, ale również napić się kawy w miłym towarzystwie, a przy okazji porozmawiać o biznesie, rozniosła się również wśród przedsiębiorców związanych z innym rynkiem, którzy wyrażali chęć dołączenia do takich spotkań.

Zawsze lubiłem organizować tego typu wydarzenia. Dobrze się z tym wszystkim czułem. Początkowo tworzyliśmy spotkania dla biur nieruchomości i deweloperów, ale z czasem idea się rozrosła – opowiada Karol Serwatko. – Geneza powstania tego typu grup i organizacji jest znana od zarania dziejów. Już na forum rzymskim czy greckim ludzie spotykali się, by wymieniać się poglądami i współpracować ze sobą. Ta idea przetrwała lata i jest kontynuowana między innymi przez nas w formie spotkań biznesowych przy śniadaniu i kolacji.

Szybki sukces Organizacji

Grupa rozrosła się niezwykle szybko – w niedługim czasie po jej oficjalnym powstaniu do Założycieli zaczęli zgłaszać się przedsiębiorcy z innych województw, których przyciągnęły wyjątkowe wartości ASK Biznes. Do takiej rozpoznawalności przyczyniło się m.in. zaplecze Organizacji ściśle związanej z Grupą Goldwing, w której skład wchodzą dwie lokalne gazety branżowe – tygodnik Okazje oraz miesięcznik Nieruchomości Podlaskie – regionalny portal nieruchomości askdom.pl oraz agencja reklamowa Better Vision, która kompleksowo obsługuje Klientów na terenie całej Polski.

Zaledwie po kilku miesiącach działania w Białymstoku, postanowiono założyć grupę ogólną w Olsztynie, zrzeszającą przedstawicieli firm z różnych branż.

Pracujemy z firmami w całej Polsce. Zaczęli się do nas odzywać przedsiębiorcy z różnych województw, dlatego zdecydowaliśmy, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom tym, którzy chcieliby należeć do takiej grupy jak nasza, jednak do tej pory nie odnaleźli miejsca zgodnego z ich wartościami – opowiada Prezes Organizacji. – W Olsztynie mieliśmy wielu Klientów, a co za tym idzie, również nawiązanych relacji. ASK Biznes cieszył się tam wyjątkowym zainteresowaniem, dlatego postanowiliśmy zorganizować spotkania i w tym miejscu.

Założycielom ASK Biznes przyświecała idea stworzenia przyjaznej przestrzeni, opartej na relacjach i szacunku. Tworząc Organizację, przyjrzeli się temu jak wyglądają inne grupy tego typu funkcjonujące w Polsce. Poddano analizie ich działania, zaobserwowano zarówno mocne, jak i słabe strony, wyciągnięto wnioski i stworzono innowacyjne rozwiązania, będące odpowiedzią na potrzeby tych osób, które nie odnalazły ich zaspokojenia w innych stowarzyszeniach.

Idea białego wilka

ASK Biznes działa inaczej niż pozostałe tego typu zgromadzenia. Wyróżnia się przede wszystkim silnie zakorzenionymi u podstaw wartościami, na których bazują wszystkie podejmowane działania. Głównym celem jest wspólna realizacja biznesu, jednak równie istotne są wdrażane od samego początku idee, które będą wybrzmiewały coraz głośniej, w miarę rozwoju Organizacji. Powiew nowej energii wniósł Marcin Świsłowski, który wyszedł z inicjatywą wdrażania zasad white wolf, czyli białego wilka. Jest to symbol przedsiębiorcy działającego uczciwie, który stroni od kłamstwa i oszustwa. O wielkich wartościach, będących wyznacznikami decyzji różnego rodzaju stowarzyszeń słyszy się bardzo często, jednak nie zawsze są one rzeczywistym odzwierciedleniem postępowania ich członków. Niestety, w większości przypadków pozostają one wyłącznie ładnie brzmiącym sloganem. Tutaj tak nie jest – wszystkie osoby przynależące do ASK Biznes kierują się przyjętymi zasadami, ponieważ celem grupy było zrzeszenie ludzi, którzy swoje działania zarówno w życiu prywatnym, jak i biznesowym, opierają na pewnych przekonaniach.

Idea białego wilka nie jest obca Paulinie Bogdan, Koordynatorowi ds. Członkostwa, będącej z wykształcenia psychologiem – to pojęcie funkcjonuje w psychologii biznesu od wielu lat, dlatego wdrożenie go w działania Organizacji bardzo jej się spodobało, o czym zdecydowała się opowiedzieć:

Idea białego wilka ma na celu to, byśmy budowali grupę rzetelnych przedsiębiorców, którzy nie tylko idą za pieniędzmi – chociaż jest to oczywiście główny cel stowarzyszenia biznesowego, opierającego się na networkingu – ale również robią coś dobrego dla innych

Zaangażowani ludzie to połowa sukcesu

Karol Serwatko, Paulina Bogdan i Eliza Markiewicz, pełniąca funkcję Sekretarza Zarządu, to ludzie pełni zapału, którzy z entuzjazmem podejmują się projektów, w których sens uwierzą. Wkładają wiele serca w swoje działania i dokładają wszelkich starań do tego, aby inicjatywy, nad których rozwojem czuwają, niosły za sobą konkretne wartości. Podobnie jest z osobami, które wspierają ASK Biznes – Mateuszem Kropiewnickim i Marcinem Świsłowskim.

Największym sukcesem wszelkich grup, są godni zaufania, zaangażowani ludzie podzielający ze sobą poglądy i kierujący się podobnymi wartościami. Taki zespół udało się zbudować w ASK Biznes, a w niedługim czasie zaczęli dołączać inne osoby, wyznające podobne idee.

Jestem zwolennikiem współpracy – oznajmia Karol Serwatko. – Bardzo dobrze znam Paulinę i Elizę i wiem, że można na nie liczyć. Są bardzo kreatywne, pracowite, działają w duchu białego wilka. Mateusz jest moim wspólnikiem i zawsze mogłem na nim polegać. Wiedziałem, że ASK Biznes będzie kolejnym elementem, w którym razem się odnajdziemy i w którym będziemy mogli ze sobą współpracować – wspomina Prezes  ASK Biznes, zapytany o początki Organizacji. – Kolejną osobą, jaka do nas dołączyła jest Marcin Świsłowski. To on przyszedł do nas z ideą białego wilka, który będzie naszym wyróżnikiem. Zdaję sobie sprawę, że jest to również idea ludzi, którzy z różnych powodów nie zdecydowali się na wstąpienie do innych organizacji. My zapewniamy tu takie rozwiązania, które przyciągną dużych przedsiębiorców, zwykle nieuczestniczących w takich przedsięwzięciach ze względu na brak wdrożenia działań opierających się na przyjętych wartościach.

Paulina Bogdan chętnie opowiedziała o tym, dlaczego dołączyła do ASK Biznes. Zaufanie i wspólne idee stanowiły główne czynniki odpowiadające za podjęcie takiego kroku.

Znałam się z Karolem już jakiś czas i biznesowo bardzo mu ufam. Wiedziałam, że z pewnością będzie to dobrym pomysłem. Ta decyzja miała również drugie podłoże – tłumaczy z zaangażowaniem. – Takie inicjatywy są bardzo ważne w dzisiejszych czasach. Konkurencja na rynku jest duża, a ci, którzy mają dobre relacje i są rzetelni w swoim biznesie, zostaną i będzie im się powodziło. Z tego względu uznałam, że wejście w ASK Biznes jest dobre i słuszne.

Nie tylko idee – ASK Biznes podejmuje działania

Członkowie Organizacji chętnie angażują się w pomoc charytatywną. Przykładem tego jest wsparcie przez ASK Biznes Fundacji Pomóż Im poprzez promowanie jej na Śniadaniach oraz zainicjowanie akcji Drzwi otwarte dla serca II, która miała miejsce w listopadzie ubiegłego roku. Kolejnym działaniem na rzecz innych będzie zaangażowanie się w edukację dzieci. Organizacja ASK Biznes dostrzegła problem, jakim jest fakt, że dzieci nie uczy się koncentracji na danym celu, nie edukuje się w zakresie przedsiębiorczości oraz finansów, a także zauważyła, że dzieci w mniejszych miejscowościach mają utrudniony dostęp do zajęć pozalekcyjnych. Są już pierwsze plany, w jaki sposób oddolnie wpływać na wiedzę i umiejętności najmłodszych oraz przeciwdziałać lukom w systemie szkolnictwa.

Organizacja ceni wolność i brak jakichkolwiek nacisków, dlatego daje swoim Członkom możliwość wyboru – zaangażowanie w cele charytatywne nie jest obowiązkowe oraz nie podlega żadnej ocenie. To jedna z możliwości, zgodna z ideami i wartościami ASK Biznes, którą można wesprzeć swoim czasem lub funduszami, jednak każdy indywidualnie decyduje o tym, czy może sobie na to pozwolić.

Do idei białego wilka odnoszę się z wielkim entuzjazmem – opowiada z przejęciem Eliza Markiewicz. – Każdy z nas chce pomagać innym. Chcemy wspierać dzieci, aby również te mieszkające w mniejszych miejscowościach miały wyrównane szanse na rozwój, edukację i poszerzanie swoich umiejętności. Zamierzamy wesprzeć najmłodszych poprzez umożliwienie dostępu do ogólnorozwojowych zajęć pozalekcyjnych m.in. tanecznych, sportowych i artystycznych.

ASK Biznes rośnie w siłę

W planach Organizacji na ten rok jest stworzenie kolejnej białostockiej grupy, zrzeszenie jeszcze większej ilości przedsiębiorców w grupie olsztyńskiej oraz rozpoczęcie działań w kolejnym mieście.

Następnym etapem w drodze do rozwoju poszczególnych grup, jest wybór ich Zarządów. Jeden z nich został już wybrany i należą do niego: Marta Ziemnicka (Architekt Wnętrz), Karolina Łabanowska (Ekspert Finansowy), Paweł Włodarczyk (Dyrektor Oddziału Bel-Pol Białystok), Tomasz Kiełczewski (Agent Ubezpieczeniowy MK Polisa) oraz Grzegorz Dąbrowski (BDT Białystok).

Niezwykle istotne jest założenie, że to Zarząd jest dla grupy – nie odwrotnie. Oznacza to, że osoby decydujące się do niego wstąpić nie będą zarzucane obowiązkami, ponieważ ASK Biznes opiera się również na szacunku i zrozumieniu, że każdy prowadzi swój własny biznes oraz ma własne prywatne życie.

Naturalnym jest, że każdy powinien spędzić czas z rodziną, zamiast zajmować się życiem Organizacji. Dlatego nie wymagamy ogromnego zaangażowania – wyjaśnia Prezes ASK Biznes. – Oczekujemy natomiast tego, by Zarząd wspierał Organizację i swoją grupę. Szanujemy naszych Członków i ich czas wolny.

ASK Biznes zaskakuje nawet Założycieli

Założycielom ASK Biznes udało się stworzyć zaangażowaną i przede wszystkim zżytą ze sobą grupę, która lubi wspólnie spędzać czas. Ludzie z przyjemnością przychodzą na Śniadania, aby ze sobą porozmawiać, poszukać osób do współpracy i wymienić się rekomendacjami.

Na naszych spotkaniach ma miejsce autentyczny networking – dzieli się spostrzeżeniami Karol Serwatko. – Ludzie nie uciekają po spotkaniu do pracy, ale zostają na co najmniej godzinę, aby ze sobą porozmawiać i zawrzeć nowe relacje. Tak dzieje się już od pierwszego Śniadania, co jest naszym dużym sukcesem.

Na początku sądziłam, że czeka nas bardzo ciężka praca i pozyskanie przedsiębiorców chcących do nas dołączyć nie będzie łatwe, dlatego, że zaczynaliśmy od zera  – opowiada Paulina Bogdan. – Tymczasem nasi pierwsi Członkowie przystąpili do Organizacji, ufając nam jako ludziom. To mnie niezwykle ucieszyło, ale również pozytywnie zaskoczyło, że jesteśmy na tyle rzetelnymi przedsiębiorcami na rynku, że inni zdecydowali się nam zaufać. Jestem również zadowolona z faktu, że ludzie są otwarci na tego typu grupy i widzą w nich duży potencjał – dodaje z uśmiechem.

Jestem bardzo szczęśliwa, że dołączyli do nas tak wartościowi i wspaniali ludzie, którzy jednoczą się i mają wspólny cel, nie tylko pod względem biznesowym, ale również światopoglądowym, którym zależy na tym, by pomagać innym – mówi Eliza Markiewicz. – Najbardziej zaskoczyło mnie, że tak dużo osób zgłasza się do nas samodzielnie. To bardzo budujące widzieć, że działamy na taką skalę i nieustannie się rozwijamy.

Klaudia Barcińska

O FIRMIE

Zrzeszamy przedsiębiorców z małych, średnich i dużych firm z branży budowlanej oraz branż pokrewnych. Realizujemy cykliczne spotkania w formie śniadań, kolacji, szkoleń i wyjazdów. Podczas spotkań nasi Członkowie wykorzystują networking w celu rozwijania swojego biznesu. 

  • Korzystaj z networkingu 
  • Promuj swój biznes na większą skalę 
  • Korzystaj z darmowych szkoleń 

KONTAKT

Świętojańska 12A

15-082 Białystok

Tel.:  575 377 117 

E-mail: p.bogdan@askbiznes.pl