nieruchomoscipodlaskie.pl

Empatia w nieruchomościach

Pośrednictwo w nieruchomościach ma różne oblicza i różnie jest postrzegane przez polskie społeczeństwo. Profesjonalni doradcy w biurach nieruchomości ciężko pracują nad pozytywną reputacją całej branży, a osiągają ją przede wszystkim empatią i wyrozumiałością wobec Klientów – najważniejszą składową profesjonalizmu. Jak to osiągnąć? Na to pytanie odpowiada ekspert z DrBroker Nieruchomości.

Empatia z definicji jest umiejętnością wczuwania się w stan wewnętrzny drugiej osoby lub przypisywaniem własnych odczuć w danej sytuacji. Empatia jest w istocie siłą w funkcjonowaniu emocjonalnym i społecznym.

Spotkania z Klientami w sprawach nieruchomości są bowiem w gruncie rzeczy historiami ich życia, sprawy „papierkowe” i wynagrodzenie za pracę natomiast tłem dla głównego celu – dopisania nowej treści tej konkretnej historii z najlepszym możliwym zakończeniem. W procesie sprzedaży, kupna, wynajmu i najmu nieruchomości niezbędne jest więc przyjęcie punktu widzenia Klienta i patrzenie na jego sprawy z jego perspektywy. Innymi słowy do pełnego zrozumienia danej sytuacji, musi powstać relacja partnerska pomiędzy obydwiema stronami.

Niejednokrotnie moje spotkania z Klientami wiązały się przede wszystkim z wysłuchaniem ich: o ich trudach, emocjach, i potrzebach, które doprowadziły do momentu w którym się znaleźli. Ta forma pracy wymaga więc cierpliwości, umiejętności słuchania a przede wszystkim rozumienia różnych życiowych sytuacji.

Zrozumienie bowiem rodzi zaufanie, a zaufanie z kolei jest niezbędnym czynnikiem do zdrowej współpracy. Pamiętajmy, że zmiana miejsca zamieszkania to ważna życiowa decyzja, stąd często podczas procesu sprzedaży i aktu notarialnego towarzyszą emocje uczestnikom tych wydarzeń. Wtedy właśnie ważne jest wsparcie ze strony doradcy i pomoc w przebrnięciu przez trudne momenty.

Pracując w branży nieruchomości nauczyłem się, i co powtarzam Klientom, że od momentu podpisania umowy do zakończenia całego procesu obsługi, powierzoną nam nieruchomość traktuję jak własną, a zlecone poszukiwanie, jak osobiste. Pozwala to na zrozumienie osoby znajdującej się w danej potrzebie lub zmartwieniu – a to właśnie w ich zaspokajaniu i rozwiązywaniu doradca winien się specjalizować. Współczucie wciąż jest własne, ale skierowanie na drugiego człowieka.

Za przykład niech posłuży historia sprzed dwóch lat. Zadzwonił do mnie Pan Andriej* z Ukrainy z krótką informacją: „właśnie przekroczyłem granicę, jestem w Polsce. Za 7 godzin będę w Białymstoku i potrzebuję pilnie znaleźć mieszkanie dla mnie i mojej rodziny”. Czwórka ludzi, mająca tylko samochód i podstawowe środki do życia. Poleciłem wykupienie noclegu na kilka dni a sam zabrałem się za poszukiwanie 3 pokojowego mieszkania. Po 24 godzinach spotykaliśmy się już w biurze na podpisanie umowy najmu, a gdy doszło do przekazania lokalu, Pan Andriej nie krył wzruszenia i wdzięczności. Wtedy zrozumiałem, że dla takich momentów praca w nieruchomościach ma dla mnie najwyższą wartość.

Zresztą, nie bez powodu nazywamy się DrBroker Nieruchomości – diagnozujemy i zapobiegamy uciążliwym sytuacjom życiowym związanym z nieruchomościami, a jeśli już zaistnieją, skutecznie je usuwamy. Zawsze bowiem, gdy pojawiają się uciążliwe problemy, nieprzewidziane przeszkody, dopadające zmęczenie, do pomocy potrzebny jest tylko i aż człowiek.

*Imię zmienione.

Nasze usługi świadczymy w sposób rzetelny i zrozumiały dla Klientów, ale także podchodzimy do naszej pracy nowatorsko. Na pierwszym miejscu stawiamy empatię i wyrozumiałość. Wiemy, że każda transakcja wymaga od nas indywidualnego podejścia.

Szukasz czytelnej recepty na Twoją nieruchomość? My Ci ją zapewnimy.

www.drbroker.pl/

Mariusz Kochański, tel. 729 992 870